Mobiilirakendused

Mobiilirakendused ehk äpid on tänapäeval moodne viis pakkuda oma kasutajatele kiiret ja mugavat ligipääsu ettevõtte teenustele läbi nutitelefoni. Mida läheb ühe mobiilirakenduse arendamiseks vaja ning millistel juhtudel on mobiilirakenduse arendamine mõistlik?

Jaga postitust

Jaga facebook
Jaga linkedin
Jaga twitter

Mis on mobiilirakendus ehk äpp?

Mobiilirakendus ehk äpp on tarkvaraline kasutajaliides, mis on kirjutatud Androidi või Apple iOS operatsioonisüsteemile. Antud operatsioonisüsteemid on kasutusel pea kõikides nutitelefonides.

Mobiilirakenduse eesmärk on pakkuda kasutajatele ligipääsu ettevõtte teenustele läbi nutitelefoni. Mobiilirakendusega käib tavaliselt kaasas ka äriloogikat pakkuv veebirakendus (API), mis mobiilirakendusega suhtleb.

Mobiilirakenduse eelised

Mobiilirakendust on mõistlik arendama hakata siis, kui ettevõtte soovib suunata teenuseid mobiilsetele kasutajatele. Äpid nagu Airbnb, Booking, Instagram ja ka Eesti ettevõte RendIn on kogu oma turunduse suunanud mobiilirakendusele, kuna sihtgrupp on mobiilsed kasutajad.

Mobiilirakenduse suurim eelis on kiire ning personaliseeritud suhtlus lõppkasutajatega. Tänapäeva infoühiskonna inimene veedab nutitelefonis rohkem aega, kui arvuti ees. Nutitelefoni kaudu on võimalik operatiivselt suunata personaalseid pakkumisi ja lihtsutatada kliendi teed tooteni. Näiteks võib tuua kõik kiirtoidu äpid (McDonald’s, Hesburger, Burger King). Eelmainitud äpid pakuvad ka lojaalsusprogramme, kus äpi tihe kasutamine toob hiljem kaasa boonuse (nt tasuta kohvi/sai).

Mobiilirakenduse arendust võib soovitada ka tehniliste eeliste tõttu, mis ettevõtte tootele kasuks võivad tulla:

Mobiilirakenduse puudused

Ühe mobiilirakenduse arendamine ei ole üldse väike ettevõtmine ning investeerida tuleb palju aega ning raha. Seda eriti siis, kui ettevõtte toode või teenus on algfaasis ja veel välja arendamata. Aastate lõikes võib korralik äpp minna maksma miljoneid.

  • Äpi arendus on kulukas, kuna arendada tuleb erinevatele operatsioonisüsteemi versioonidele
  • tuleb järgida Google Play ja Apple Store nõudeid ning maksta neile protsentuaalseid lisatasusid
  • Uuendus-, arendus- ja halduskulud kasvavad äpi suurenedes kiiresti

Kokkuvõtvalt on mobiilirakenduse suurimaks miinuseks arendusele kuluv aeg ning raha. Enne arendamisega alustamist tuleks mõelda eesmärgile, mille tarvis äppi arendama hakatakse. Kas eesmärk on võimalik saavutada teiste vahenditega?

Lahendus: Mobiilisõbralik veebileht

Kui ettevõtte tooted ja teenused on suunatud eelkõige veebirakenduse kasutajatele, pole äpi arendus tõenäoliselt vajalik. Selle asemel võiks mobiilsetele kasutajatele pakkuda mobiilisõbralikku veebirakendust.

Alternatiivina on võimalik ehitada lihtne äpp, mis pakendab endas lihtsalt veebilehte või veebirakendust.

Reklaamlehe puhul ei ole äpp vajalik, tuleb tagada lihtsalt mobiilisõbralik reklaamleht.

Tundub huvitav?

Vestleme sel teemal...

etEesti